To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Zamieszanie z parkingiem przy dworcu

Aż prosi się, by nieużytkowany teren za dworcem PKP przeznaczyć na parking.

Czy podróżni, korzystający z jeleniogórskiego dworca, doczekają się parkingu z prawdziwego zdarzenia? – Jesteśmy gotowi, by przekazać miastu teren – zadeklarował kilka dni temu Tadeusz Szulc, dyrektor z oddziału PKP S.A. – Otrzymaliśmy negatywną odpowiedź – mówi tymczasem Jerzy Łużniak, zastępca prezydenta miasta. O co chodzi?

Kika dni temu oficjalnie otwarto wyremontowane perony na jeleniogórskim dworcu. Zaproszeni goście wprost mówili o potrzebie budowy parkingu przy dworcu. Istniejący parking na kilkanaście miejsc jest zwyczajnie za mały. Zaparkowanie na nim w ciągu dnia graniczy z cudem. Kierowcy muszą stawać w krzakach wzdłuż ulicy Krakowskiej.

Podczas otwarcia peronów mówiono, że PKP może odstąpić miastu teren przy ul. Krakowskiej, na którym znajdują się trzy nieużytkowane od lat tory. Mogłoby tam powstać około sto miejsc parkingowych.
– Jesteśmy otwarci na taki projekt, wiemy doskonale, że przy dworcu w Jeleniej Górze jest za mało miejsc parkingowych – powiedział dziennikarzom Tadeusz Szulc, dyrektor PKP S.A., oddział gospodarowania nieruchomościami we Wrocławiu. Uczestniczył on w otwarciu peronów. – Rozmawiamy z władzami samorządowymi i myślę, że wcześniej czy później do takiej transakcji dojdzie – powiedział.
Nie chciał zdradzić, czy PKP będą chciały zamiany gruntów, czy może zechcą odsprzedać miastu ten teren. – Rozmawiamy o tym, ale nie przesądzajmy, jak to będzie załatwione – powiedział T. Szulc.
– Planujemy budowę miejsc parkingowych przy dworcu. Niestety, kolej odpowiedziała negatywnie na nasz wniosek – mówi tymczasem Jerzy Łużniak, zastępca prezydenta Jeleniej Góry. – PKP powołało się na to, że raz na kilka, kilkanaście lat, Polskie Linie Kolejowe użytkują jeden z torów, który miałby być rozebrany. Dla mnie jest to niezrozumiała sytuacja.
Dodał, że miasto otrzymało odpowiedź kilka dni przed wspomnianą konferencją z okazji otwarcia peronów.
Jak mówi, byłaby szansa na budowę parkingu ze środków unijnych, z których będzie współfinansowany remont ulicy Krakowskiej. – Do końca sierpnia jest termin przyjmowania wniosków. Liczymy, że pod koniec października będzie rozstrzygnięcie konkursu, a jeszcze przed końcem roku zdołamy wyłonić wykonawcę – mówi J. Łużniak. – Jeśli kolej rzeczywiście chce nam to przekazać, to powinna mieć na względzie, by zrobić to jak najszybciej, abyśmy mogli ująć to zadanie we wspomnianym projekcie.
A jeżeli nie? – W ramach remontu ulicy Krakowskiej i tak wybudujemy miejsca parkingowe, ale nie będzie ich aż tak dużo, jak potrzeba – mówi. – Wykorzystamy teren, którym sami dysponujemy. Będzie to parking na 40-50 samochodów.
Jak mówi, na budowie dużego parkingu powinno zależeć nie tylko władzom miasta, ale i kolei. – Przecież większość z tych, którzy będą korzystali z tego parkingu, będzie tu dojeżdżała, by przesiąść się na pociąg, bądź odebrać znajomych z podróży – mówi. – Już dzisiaj ludzie zwracają nam uwagę, że jak przyjeżdżają wczesnym rankiem na Pendolino, to nie mają gdzie zostawić samochodu.
 

Komentarze (16)

wiaodmo o co chodzi.... jakis zlodziej w krawacie nie dostal lapowki. takie zawilosci tego miasta

Ile drzew ściął już prezydent Zawiła?
Pomysł zrobienia z Jeleniej Góry pustyni nie jest zbyt ciekawy.

Same problemy Panie Łuźniak. Niedawna afera z przeorganizowaniem ruchu gdzie zmieniono ruch na jeden kierunek, na Podwalu odwalona fuszerka na całego, zdemolowana jezdnia po przedłużającym się remoncie jednej z ulic w Jeleniej G. ... niestety cofając się w czasie można sobie tak wymieniać i wymieniać. A teraz problem z parkingiem przy PKP, gdzie samo PKP idzie na rękę dla miasta. Nie wstyd Panu, Panie Łużniak?

Panie Łuźniak czy pan wie o czym pan mówi. Jak można się starać o dotacje unijne na przedsięwzięcie na terenie, nie mając do niego żadnych praw? A do końca sierpnia chyba nie ma szans aby miasto stało się właścicielem terenu pod parking.

Trzem powyższym durniom już dziękujemy. A teraz do rzeczy. Czyje samochody zalegają całymi dniami na obecnym parkingu przed dworcem ? Pracownikom zrobić parking gdzieś dalej na zapleczu i po problemie. Auto ma podjechać na 15 minut rozładować bagaż albo pobrać podróżnego i wyjazd.

http

Nie tak dawno przecież realizowano projekt szumnie nazwany -WĘZĘŁ PRZESIADKOWY.Jak sie okazało nie były to żadne węzły tylko zatoczoki pod autobusy.Natomiast piekny parking zbudowano w cieplicach.Jak sie okazało stoi on najczęsciej pusty bo nikomu nie jest potrzebny.Q wa czy w tej JG wszystko co realizuje miasto musi być spaprane i takie nijakie

Tor ten służy do wjazdu/wyjazdu z lokomotywowni od strony dworca.Obecnie używany jest do wyjazdu maszyn odśnieżających tory,które ustawione są pod szopą.

Przenieść PKS pod dworzec PKP,strasznie blokują i tak zakorkowane miasto.

Tak miało być,ale w dawnych planach .Od strony W.pola aż sie prosiło.Tylko po co mam być dobrze

Tak miało być,ale w dawnych planach .Od strony W.pola aż sie prosiło.Tylko po co mam być dobrze

Dlaczego wszyscy tak nalatują na władze miasta, a nikt nie zwróci uwagi na dziwną politykę kolei? Także informacyjną...

Przenieść dworzec na Lubańską koło stadionu. Ale panie dyrektorze tam jest giełda. Giełda, a nie to... nie no dobrze to dworzec niech będzie na Lubańskiej, a giełdę przeniesiemy na Krakowską.

Nie wygodne wpisy usuwamy jak za komuny macie cenzora ? ! ! !

Uwagi dotyczące publikacji innych serwisów informacyjnych prosimy kierować do właściwych wydawców. Użytkowników forum dyskusyjnego nj24.pl obowiązuje regulamin dostępny w zakładce "O nas". Przed dodaniem komentarza należy zapoznać się z jego treścią.

Portal inny konkurencyjny, ale wątek ten sam i interesujący jak lekką ręką wydało się 22tyś bo sami nie opisaliście problemu...
Jeden kiedyś powiedział że ciemny lud to wszystko kupi ! Lepiej cenzurować niż wytłumaczyć nieudolności !